Přijímací zkouška - obor předškolní a mimoškolní pedagogika
- prokázání talentu - z řečových dovedností, hudební výchovy, výtvarné výchovy a tělesné výchovy
Jaké předpoklady musí splňovat uchazeč o studium:
- hudební sluch (znalost hry na nástroj není podmínkou)
- zdravotní stav bez omezení pro tělesnou výchovu
- dobrá artikulace (bez vad ve výslovnosti a v řeči - lze ověřit u logopeda)
Prokázání talentu
Prokázání talentu z tělesné výchovy se skládá:
- Zjištění úrovně pohybových dovedností v základní gymnastice. Uchazeč předvede zadanou akrobatickou sestavu:
Základní postavení - stoj spatný, připažit - valčíkový krok pravou (levou ) vpřed,čelní kruhy dolů dovnitř, upažit - krokem levou (pravou) vpřed a odrazem levé (pravé) skok přednožmo skrčmo střižný („čertík“), čelné kruhy dolů dovnitř - váha předklonmo na pravé (levé), předpažit vzhůru - zvolna vzpřim, přinožit levou (pravou), připažením zapažit - odrazem snožmo kotoul vpřed do dřepu - stoj, upažit - skok s celým obratem vlevo (vpravo), čelné kruhy dolů dovnitř - kotoul vzad do vzporu dřepmo, stoj spatný, připažením zapažit - stoj na rukou (nebo stoj na rukou a kotoul vpřed do dřepu) - z rozběhu přemet stranou, upažit - přinožením stoj spatný, připažit.
- skok z místa
- Důraz bude kladen na akrobatickou sestavu. Uchazeči si přinesou vhodný cvičební úbor a obuv.
Prokázání talentu z řečových dovedností má dvě části:
- Umělecký přednes textu podle vlastního výběru uchazečů - (text bude přednesen zpaměti, doporučujeme vybírat současnou poezii nebo prózu pro děti a mládež, časový rozsah do 2 minut)
- Reprodukce textu (volné převyprávění) - uchazečům bude předložen text kratšího příběhu, po 15 - minutové přípravě ji budou zpaměti vyprávět
Prokázání talentu z hudební výchovy je zaměřeno na zjištění základních hudebních předpokladů uchazeče. Uskutečňuje se plněním následujících úkolů:
- zpěv připravené lidové písně, zpěv téže písně v jiné tónině podle zahraného začátku či akordu (uchazeči předloží u zkoušky 10 lidových písní, které ovládají zpaměti)
- sluchová analýza a tónová představivost:
- zazpívat jednotlivé zahrané tóny
- z dvojzvuku zazpívat spodní a vrchní tón
- z trojzvuku (kvintakordu či jeho obratu) zazpívat postupně všechny tóny
- opakovat krátké rytmické celky (tleskáním)
- případně předvedení hry na hudební nástroj (přenosné nástroje vezměte s sebou)
- znalost hry na hudební nástroj není podmínkou pro přijetí
Požadavky na prokázání talentu z výtvarné výchovy vycházejí z osnov na základní škole.
- Téma: předměty denní potřeby - kresba drobných předmětů
- čas 60 min.
- formát A3,kresba jednobarevným suchým materiálem
- hodnocení s ohledem na:
- modulaci linie
- obrysovou kresbu nebo plastickou modelaci
- kompozici - uspořádání modelů podle vlastní úvahy
- Každý uchazeč si přinese tyto pomůcky: kreslicí desky A3, přírodní uhel nebo rudku, měkkou tužku , plastickou gumu
Kritéria přijímacího řízení pro obor 75 - 31 -M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika
Cizinci, kteří získali předchozí vzdělání v zahraniční škole a podali žádost o nekonání
jednotné zkoušky ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, uvedenou zkoušku nekonají. Škola ověří rozhovorem
znalost českého jazyka, která je nezbytná pro vzdělávání v daném oboru. Pro zařazení daného uchazeče do výsledného pořadí
se použije pořadí v redukovaném hodnocení (tj. neobsahuje výsledek testu z českého jazyka a literatury).(Vyhl.č.353 Sb,§14)
Jednotná zkouška z matematiky a českého jazyka má váhu 60%.
- Prospěch v 1. pololetí 9. ročníku ZŠ , výsledky centrálních testů z Čj a M (60%)
- při průměru 2,00 a více - bodové hodnocení - 0 bodů
- Z každé části ověřování talentu (řečové, hudební , výtvarné předpoklady a tělesná zdatnost)
- 1.-5. klasifikační stupeň
- posuzuje se odděleně dle předepsaných částí
Prospěch ze ZŠ | Body |
odstupňované bodové hodnocení podle průměru ze ZŠ |
1,0 (24 bodů);1,1 (22 bodů);1,2 (19 bodů);1,3 (17 bodů); 1,4(14 bodů);1,5(12 bodů);1,6(10 bodů);1,7(7 bodů);1,8(5 bodů);1,9(2 body);2,0(0 bodů) |
1,00 | 24 |
2,00 | 0 |
Prokázání talentu | Body |
1. klasifikační stupeň | 18 |
2. klasifikační stupeň | 15 |
3. klasifikační stupeň | 10 |
4. klasifikační stupeň | 5 |
5. klasifikační stupeň | 0 |
POZN: V případě stejného počtu bodů bude dána přednost uchazeči s lepším prospěchem na ZŠ.
popř. průměr známek z M, Čj, Aj, D, On v 1.pololetí 9. ročníku.