Přijímací zkouška - obor pedagogické lyceum

  • prokázání talentu - z hudební a výtvarné výchovy

Jaké předpoklady musí splňovat uchazeč o studium:

  • zdravotní stav bez omezení pro tělesnou výchovu

Prokázání talentu

Prokázání talentu z hudební výchovy je zaměřeno na zjištění základních hudebních předpokladů uchazeče. Uskutečňuje se plněním následujících úkolů:

  • zpěv připravené lidové písně, zpěv téže písně v jiné tónině podle zahraného začátku či akordu (uchazeči předloží u zkoušky 10 lidových písní, které ovládají zpaměti)
  • sluchová analýza a tónová představivost:
    • zazpívat jednotlivé zahrané tóny
    • z dvojzvuku zazpívat spodní a vrchní tón
    • z trojzvuku (kvintakordu či jeho obratu) zazpívat postupně všechny tóny
    • opakovat krátké rytmické celky (tleskáním)
  • případně předvedení hry na hudební nástroj (přenosné nástroje vezměte s sebou)
  • znalost hry na hudební nástroj není podmínkou pro přijetí

Požadavky na prokázání talentu z výtvarné výchovy vycházejí z osnov na základní škole.

  • Téma: předměty denní potřeby - kresba drobných předmětů
  • čas 60 min.
  • formát A3,kresba jednobarevným suchým materiálem
  • hodnocení s ohledem na:
    • modulaci linie
    • obrysovou kresbu nebo plastickou modelaci
    • kompozici - uspořádání modelů podle vlastní úvahy
  • Každý uchazeč si přinese tyto pomůcky: kreslicí desky A3, přírodní uhel nebo rudku, měkkou tužku , plastickou gumu

Kritéria přijímacího řízení pro obor 78-42-M/03 Pedagogické lyceum

Cizinci, kteří získali předchozí vzdělání v zahraniční škole a podali žádost o nekonání jednotné zkoušky ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, uvedenou zkoušku nekonají. Škola ověří rozhovorem znalost českého jazyka, která je nezbytná pro vzdělávání v daném oboru. Pro zařazení daného uchazeče do výsledného pořadí se použije pořadí v redukovaném hodnocení (tj. neobsahuje výsledek testu z českého jazyka a literatury). (Vyhl.č.353 Sb,§14)

Jednotná zkouška z matematiky a českého jazyka má váhu 60%.

  1. Prospěch v 1. pololetí 9. ročníku ZŠ , výsledky centrálních testů z Čj a M (60%)
    • při průměru 2,00 a více - bodové hodnocení - 0 bodů
  2. Z každé části ověřování talentu ( hudební , výtvarné předpoklady)
    • 1.-5. klasifikační stupeň
    • posuzuje se odděleně dle předepsaných částí
Prospěch ze ZŠBody
odstupňované bodové hodnocení podle průměru ze ZŠ;
1,0 (12 bodů);1,1(11 bodů);1,2(10 bodů);1,3(8 bodů);1,4(7 bodů);1,5(6 bodů);1,6(5 bodů);1,7(4 body)1,8(2 body);1,9(1 bod).
1,0012
2,000

Prokázání talentuBody
1. klasifikační stupeň18
2. klasifikační stupeň15
3. klasifikační stupeň10
4. klasifikační stupeň5
5. klasifikační stupeň0

POZN: V případě stejného počtu bodů bude dána přednost uchazeči s lepším prospěchem na ZŠ. popř. průměr známek z M, Čj, Aj, D, On v 1.pololetí 9. ročníku.

VOŠS a SPgŠ Prachatice | spgspt@nettel.cz | +420 388 312 214 | Mapa stránek